Preguntes freqüents

Hi haurà més expedicions massives com les anteriors?

Després de tres setmanes d'actuació intensiva amb més de 1.000 voluntaris mobilitzats, ara mateix estem en una nova fase. Les necessitats del territori han evolucionat: les tasques urgents de neteja i desbrossament donen pas a necessitats més específiques que requereixen més especialització i una planificació més acurada. Per això, abans de continuar amb grans expedicions de centenars de persones, hem enviat un equip reduït de voluntaris experimentats que, en coordinació amb les autoritats locals, avaluaran les necessitats a mig i llarg termini per planificar les properes intervencions. Us mantindrem informats a través del canal de Telegram i les xarxes socials sobre futures convocatòries.

He fet una aportació. Com puc saber en què s'ha gastat?

La transparència és fonamental. Aquí teniu el detall de les despeses de les expedicions:

Desplaça lateralment per veure tota la taula
1a Expedició
(1-3 Novembre)
113 voluntaris
2a Expedició
(8-10 Novembre)
674 voluntaris
3a Expedició
(15-17 Novembre)
219 voluntaris
Total
Assegurances 890,67€ 0€
(sufragat per entitat col·laboradora)
0€
(sufragat per entitat col·laboradora)
890,67€
Autocars 6.245,00€ 28.483,78€ 12.100,00€ 46.828,78€
Benzina vehicles de suport 177,19€ 492,38€ 342,37€ 1.011,94€
Material treball voluntaris
(pales, botes, guants, generadors, kàrchers, bombes d'aigua, EPIs)
2.729,97€ 9.752,78€ 1.618,08€ 14.100,83€
Menjar i beguda voluntaris 748,91€ 1.251,08€
(sufragat parcialment per empreses col·laboradores)
2.397,62€ 4.397,61€
Desplaçaments 0,00€ 20,55€ 1.720,23€ 1.740,78€
Total 10.791,74€ 40.000,57€ 18.178,30€ 68.970,61€

Aquestes despeses s'han finançat gràcies a les aportacions dels donants i algunes empreses i entitats que han sufragat costs específics. Les dades completen les despeses de les tres expedicions realitzades. Els comptes complets es posaran a disposició dels voluntaris i es presentaran a les autoritats competents com és preceptiu. Cal tenir en compte que les despeses de cada expedició poden variar no només per la quantitat de voluntaris desplaçats, sinó també per altres factors com la necessitat de vehicles de suport addicionals per traslladar material, la disponibilitat d'empreses col·laboradores que facin donacions de menjar o d'assegurances de riscos, la possibilitat de reutilitzar material, entre d’altres.

Qui organitza aquesta iniciativa?

Aquesta iniciativa neix de la unió d'Alhora, Nosaltres Sols! i la Societat d'Estudis Militars, que són entitats independentistes, amb el suport logístic i tecnològic de l'Associació per la Participació Política, partint del convenciment que la combinació de les capacitats organitzatives, de mobilització i logístiques d'aquestes entitats eren crucials per oferir una resposta ràpida i eficient davant aquesta emergència, ja que com a catalans entenem que hem de donar una resposta col·lectiva a les necessitats dels nostres germans del sud.

Per què al rebut del pagament de la reserva de plaça m'apareix "Associació per la Participació Política"?

L'Associació per la Participació Política (APPCAT) ha posat a disposició de la iniciativa la seva infraestructura tecnològica i legal per fer la recaptació de diners i la compra de material. En una situació on cal prioritzar la immediatesa no és possible crear tota aquesta infraestructura des de zero. Quan fas el pagament el fas a l'Associació per la Participació Política perquè cal tenir un NIF, un compte bancari operatiu i un compte en una plataforma de pagament amb targeta per emetre i rebre pagaments. Els comptes d'entitats com l'APPCAT són d'obligada presentació anual davant el Registre del Departament de Justícia i també en posarem les xifres a disposició dels voluntaris.